Училище за професионално и продължаващо обучение
ПСИХОЛОГИЯ НА МАРКЕТИНГА
Курс "Психология на маркетинга" - част 1
Как фирмите знаят какво и как да ни предложат?
Искате ли да задълбаете повече в тази тематика?
Запишете се в курса "ПСИХОЛОГИЯ НА МАРКЕТИНГА"!
Курсът стартира на 1 октомври 2021 г. (петък)
Краен срок за записване: 24 септември 2021 г. (петък)
Учебното съдържание включва полезни теоретични модели, значими казуси от практиката, както и възможност за курсистите да упражнят получените познания в собствено задание.
Разделен е на 2 тематични части (модули), всеки от които съдържа своя система от лекции, задачи и отделно оценяване.
В последните десетилетия се увеличи влиянието на школата на поведенческия маркетинг, която със средствата на науката и особено на неврологичните и невробиологичните изследвания се противопоставя на мита, че „икономическият“ човек е разумен и крайно пресметлив индивид.
Доброто разбиране на психологическите основи на пазарното поведение съвсем не се изчерпва само с разпознаване на „триковете“ в рекламите, които виждаме по телевизията, нито с изброяването на общовалидните човешки нужди и емоции.
Маркетинг специалистът има нужда от повече и по-детайлна информация относно:
- Мотивиращите сили зад поведението на потребителя;
- Начинът на работа на мозъка;
- Процесите по събиране и обработка на информацията;
- Формиране на паметта и въздействието на разказа;
- Веригата и механизмите на вземане на решение и избор;
- Роля на емоциите в оценяването на пазарните възможности и изграждане на лоялност;
- Влиянието на социалната среда – семейство, референтни групи, субкултура, национална и „глобална“ култура;
- Въздействието на брандовете и непосредствената физическа среда.
Всичко това е покрито от курса, който в сбита форма предоставя практически приложимо знание за употребата на психологията и когнитивната наука, като изяснява картината около това „коя точно психология“ работи в полза на маркетинг специалистите и на потребителите.
Заедно с това допълва, че има още важни фактори при оформяне на потребителския избор – когнитивните процеси и специфичните социално-културни и икономически условия в дадена страна или регион.
Ползите от курса отиват отвъд натрупването на общи познания, той дава възможност на курсистите да:
- Подобрят уменията си за сегментиране на потребителските групи на пазара;
- Оценяват релевантността на новоразработени продукти по отношение на нуждите, към които са насочени;
- Разкриват психологически модели зад рекламни послания;
- Изготвят по-успешни маркетингови и по-специално комуникационни програми;
- Създават и поддържат конкурентоспособни брандове.
Първата част (модул) на курса е с продължителност 30 учебни часа, разпределени в няколко седмици и съобразени с времето на курсистите (вечер и събота-неделя).
Лектор: гл. ас. д-р Димитър Трендафилов - доктор на НБУ в областта на развитието на търговските марки, създаването на стойност на съвременните пазари и особеностите на комерсиалната комуникация. През 2013 г. работи по обмен в британската изследователска агенция "Space Doctors", а консултантската му дейност в България включва проекти за банковия, телекомуникационния, козметичния, строителния и тютюневия сектори. От есента на 2015 г. д-р Д.Трендафилов е главен асистент и програмен консултант на бакалавърската програма "Маркетинг" и магистърската програма "Маркетинг мениджмънт" към Департамент "Икономика" в НБУ, а от април 2018 г. е заместник-ректор по международната дейност на НБУ.
Учебна такса: 240 лв (за модул)
Курсът стартира на 1 октомври 2021 г. (петък)
Всички участници ще получат Сертификат от Нов български университет.
За доп. информация и записване:
Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)
гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 208
Тел.: 02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108
E-mail: uppo@nbu.bg