Училище за професионално и продължаващо обучение
Онлайн инструменти за създаване на интерактивни и креативни ресурси в началното и средното образование
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
Преподаването и ученето в 21 век изисква нов модел на презентиране на образователните и и дидактически материали. Технологичните възможности и познания на учениците са променени, което изисква да се генерират нови и различни версии на интерактивна и творческа форма на образование въз основа на индивидуалните потребности и способности.
Креативността се базира на съчетаването на опит, познания, инструменти и въображение, включващо в себе си провокативно мислене в противоположности; аналогии и метафори; интуиция; вдъхновение; интелигентност; прилагане на различни средства за психологично въздействие; провокиране чрез интерактивни средства и съвременни достъпни приложения на възприятията сред учениците по отношение на учебните теми и процеси; решаване на проблеми и казуси.
Интерактивните и креативни форми имат за цел да осигурят обучение с фундаментален инструментариум, който посредством, но не само, мултимедийни системи и технологии, осигурява многомерни интеракции и взаимодействия на учениците с материала, както в клас, така и в последващото подготвяне на решения по задания. Те гарантират свобода в ученето и преподаването, както и активен начин на овладяване на материала, като така се гарантира иновативното и адаптиращо се развитие на личността.
Посредством превдставените в курса технологии успешно би могло да се реализира и модела «обърната класна стая», който навлиза с все по-интензивни темпове в средното образование.
Успешно завършилите курса курсисти ще придобият:
1) знания за:
- разработване на модели на управление на информационните ресурси, използва информационните и комуникационните технологии, техническите и дидактическите средства в образователния процес и в управлението
- оптимизиране за подготовката си по отношение на използването на информационни и комуникационни технологии както в преподавателската си дейност, така и в управлението (НАРЕДБА № 15 ОТ 22 ЮЛИ 2019 Г. ЗА СТАТУТА И ПРОФЕСИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ НА УЧИТЕЛИТЕ, ДИРЕКТОРИТЕ И ДРУГИТЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ В сила от 02.08.2019 г. Приложение No 3 към чл. 42, ал. 2, т. 2 към Раздел III. Професионални профили на педагогическите специалисти)
2) умения за:
- използване на иновативни образователни технологии, техники и методи на преподаване и оценяване (НАРЕДБА № 15 ОТ 22 ЮЛИ 2019 Г. ЗА СТАТУТА И ПРОФЕСИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ НА УЧИТЕЛИТЕ, ДИРЕКТОРИТЕ И ДРУГИТЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ В сила от 02.08.2019 г. Приложение No 2 към чл. 42, ал. 2, т. 1 към Раздел III. Професионални профили на педагогическите специалисти)
прилагане, както алтернативни подходи и методи за личностно консултиране и работа с участниците в образователния процес, така и добри практики за сътрудничество, индивидуална и групова работа
Теми разглеждани в курса:
1 |
Новите образователни стратегии и електронната педагогика – достъпни дигитални методи за подобряване качеството на преподаване посредством информационни технологии |
2 |
Стандарти за представяне на текст и изображения - представяне на стандарти и изисквания при създаване на презентационен учебен продукт |
3 |
Видове интерактивни решения и креативни методи за представяне на съдържание. Работа с Canva -безплатна онлайн платформа за дизайн и изработване на дигитални интерактивн учебни приложения |
4 |
Използване на съвременни убе-базирани приложения за разработване на учебни материали, тестове, анкети, case-studies и информационни продукти |
5 |
Софтуерни способи за обработка на графични файлове – обработка на изображения и графики |
6 |
Създаване на специализирано интерактивно съдържание за деца с нарушения и добри практики –представяне на методи за оптимизиране учебния материал посредством интерактивни и електронни материали посредством софтуерни решения и приложения |
7 |
Практика и представяне на задание „Разработване на интерактивен урок“ |
Лектор: доц. д-р Полина Михова
Полина Михова е магистър по Компютърни технологии в биомедицината, НБУ и Рехабилитация при езикови и говорни нарушения, НБУ и асистент по шифър 02.21.10 „Приложение принципите на кибернетиката в различни области на науката — медицина, биокибернетика“. От 2005 г. е директор и титулярен преподавател в бакалавърска програма „Естествени науки“, модул „Медицинска кибернетика“ в НБУ. Завършила е пълният курс на С1SСО академия, избрана за представително лице през 2005 г., през 2013 завършва Health Information Networking към С1SСО академия и придобива ECDL сертификат № BG 000463 / 8 май 2013 г. Syllabus Version 5.0 : Module Word Processing, Module Spreadsheets, Module Presentation.
Има защитен дисертационен труд на тема „Телемедицински функции на Медицинска Информационна Система“; участва в 3 учебника и 2 монографии в съавторство.
Доцент към Департамент „Здравеопазване и социална работа” по Обществено здраве от м. Октомври 2021г. и представител на НБУ за Български Институт по Стандартизация (БИС), като отделно е член към ТК – 57 Информационни и комуникационни технологии на БИС
Основните ѝ научни интереси са в областта на Информационните системи в медицината, телемедицината, електронното здравеопазване, интерактивните обучителни ресурси, както и терминологичната квалификация на медицинския информатик.
Краен срок за записване: 25.09.2024г.
ЗАПИСВАНЕ:
- Свалете бланка от ТУК
- Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg
- В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.
Успешно завършилите курса получават удостоверение с 1 квалификационен кредит за завършеното обучение от Нов български университет.
Забележка: Квалификационни кредити се присъждат само на курсисти с педагогическо образование и работещи в системата на образованието.
За доп. информация и записване:
Тел.: 0878 125 263
E-mails: uppo@nbu.bg