Училище за професионално и продължаващо обучение
Работа с деца с дезадаптивно и неприемливо поведение в класната стая
Този курс е подходящ за учители в детски градини и училища.
Целта на курса е да запознае курсистите с:
Основни разбирания за децата с емоционални и поведенчески разстройства
- Дефиниране на емоционалните и поведенчески затруднения .
- Как и защо тези затруднения представляват заплаха за физическата безопасност на детето и/или околните и възпрепятстват пълноценното му развитие и социално включване?
- Общи характеристики на децата с емоционални и поведенчески затруднения.
- Каква е разликата между формата и функцията на дезадаптивното поведение .
- Какви са формите и функциите на предизвикателното поведение.
- Факторите, опосредстващи възникването на емоционални и поведенчески затруднения
- Особености на емоционалните и поведенчески затруднения в различните възрасти.
Подходът”Позитивна поведенческа подкрепа” в класната стая :
- Същност и принципи на подхода
- Трудности при работата с родителите при деца с дезадаптивно поведение
- Логика на възникване и поддържане на предизвикателното поведение. Събития и фактори от средата.
- План и формат на плана за подкрепа на детето.
- Подкрепящи позитивни педагогически стратегии .
Практическата част на обучението ще дава възможност на курсистите да:
- Разработят план за позитивна подкрепа към децата с дезадаптивно поведение.
Успешно завършилите курса:
1) знаят:
- Характеристиките на емоционалните и поведенчески затруднения .
- Кои поведенчески затруднения представляват заплаха за детето и средата му / родители, педагози, роднини, връстници и др.
- Как се разпознават са формите и функциите на предизвикателното поведение и ще могат да анализират това поведение.
- Факторите, опосредстващи възникването на емоционални и поведенчески затруднения и спецификата им в различните възрасти.
- Как се прилага подхода „Позитивна поведенческа подкрепа”
- Кои са поведенческите стратегии , които да прилагат в груповата работа с деца с дезадаптивно поведение.
2) могат:
- Да направят ефективен план за прилагане на подхода „Позитивна поведенческа намеса”
- Да работят като част от екип ,прилагащ подхода.
Лектор: Ренета Венева - психолог, Монтесори терапевт.
Краен срок за записване: 25.03.2024г.
ЗАПИСВАНЕ:
- Свалете бланка от ТУК
- Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg
- В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.
Успешно завършилите курса получават удостоверение с 1 квалификационен кредит за завършеното обучение от Нов български университет.
Забележка: Квалификационни кредити се присъждат само на курсисти с педагогическо образование и работещи в системата на образованието.
За доп. информация и записване:
Тел.: 0878 125 263
E-mails: uppo@nbu.bg