Училище за професионално и продължаващо обучение
Динамично интервю
Цели на курса
Курсът има за цел да подготви курсистите да водят динамично интервю – базисно умение в професионалното консултиране. Курсът запознава курсистите с фазите на интервюто, с техники за справяне със съпротиви на клиента, с несъзнаваните процеси и работата с тях, с ролята на себерфлексията и екипната работа в успешното му провеждане. Курсът представя ролята на ментализацията в провеждането на интервюто – умението да разбираш клиента и себе си като част от терапевтичната работа. В курса курсистите получават възможност да анализират реални интервюта от практиката, за да опознаят стила си на водене на интервю, да развият умения за работа с различни по проблематика клиента, да прилагат гъвкаво структурата на интервюто и да го прилагат във всички етапи на терапевтичната работа: при оценка, договор същинската консултативна работа. На курсистите се предлага да проведат интервю в областите, които ги интересуват – работа с деца, родители, възрастни индивиди с психично-здравни проблеми и др. Спазването на етични принципи в провеждането и представянето на интервю е ключово изискване на курса. Курсът фокусира и върху това как контекстът на провеждане на интервюто влияе върху неговото провеждане, както и ролята на супервизията в помагащите професии.
Теми разглеждани в курса:
№ на занятие |
Заглавие на темата |
Форма на преподаване |
Брой часове |
Динамично интервю – дефиниция Етични принципи. Терапевтични отношения и интервю |
Лекция, дискусия |
2ч. |
|
Какво търси клиентът – заявката – назована, неназована, несъзнавана |
Лекция, практически задачи |
2ч. |
|
Холдинг и „сигурност“ – от Теория на обектните отношения до Теория на привързаността |
Лекция, дискусия |
2ч. |
|
Травма и нейното повторения – от Фройд до Феърбърн. Процес и съдържание |
Лекция, дискусия, практически задачи |
2ч. |
|
Пренос и контрапренос – как тези концепции се проявяват в интервюто? |
Лекция, практически задачи |
2ч. |
|
Фази на интервюто |
Лекция, дискусия, практически задачи |
2ч. |
|
Позитивна рефлексия и интервю |
Лекция, анализ на интервю |
2ч. |
|
Работа с емоциите – свои и тези на клиента. Емпатия – Кохут и Уиникът |
Лекция, анализ на интервю, дискусия |
2ч. |
|
Видове интервю |
Лекция, анализ на интервю, дискусия |
2ч. |
|
Конфронтацията – кога и как? |
Практически упражнения, анализ на интервю |
2ч. |
|
Провеждане на интервю с недоброволен клиент |
Лекция, анализ на интервю, практически задачи |
2ч. |
|
Провеждане на интервю за целите на оценката – кога свършва оценката? |
Анализ на интервю, практически задачи |
2ч. |
|
Провеждане на интервю и сключване на договор |
Анализ на интервю, практически задачи |
2ч. |
|
Същинска работа – какво означава това? |
Анализ на интервю, практически задачи |
2ч. |
|
Приключване на отношенията. |
Анализ на интервю, практически задачи |
2ч. |
КОМПЕТЕНЦИИ
1) знаят:
- основни концепции от психо-динамични теории
- двете нива на провеждане на динамично интервю- съдържателно и процесно
- фази на интервюто
- стилове на привързаност
- интервюто при оценка, договор, план и приключване на консултативната работа
- супервизия – стандарти и видове .
2) могат:
- водят интервю
- правят първоначални хипотези
- формулират случаи
- работят със съпротиви
- уважават защитни механизми
- себерефлексия
Лектор: д-р Галина Маркова
Галина Маркова има магистърска степен по клинична социална работа от НБУ и докторска степен по клинична социална работа от Колеж Смит, САЩ. В клиничната си практика използва психодинамичните теории, Теория на привързаността и Теория на ментализацията. Работи в психично-здравната област с хора с тежка психична болест и с техни близки. В областта на закрила правата на децата работи предимно с родители и с обкръжението на децата. Преподава клинични умения на студенти и практици от помагащите професии, като основна нейна задача е интегрирането на теоретичните знания в практиката под супервизия.
Работи като Национален експерт по Деинституционализация, като консултира оценката на деца, живели в домове и създаването на услуги в общността за целите на тяхната интеграция в нея. Постоянно нейно усилие е въвеждането на индивидуалния подход в работата с клиенти чрез метода Работа по случай. Издава книга за използването на силните страни на клиентите в процеса на професионалното помагане, като интегрира психоаналитичното мислене и практика в използването на тази перспектива.
Д-р Галина Маркова е ръководител на Ноу Хау Център за алтернативни грижи за деца в НБУ, чийто екип провежда изследвания, данните от които целят да осигурят качествена подкрепа на деца и семейства. Специфика на работата на екипа на Центъра е включването на представители на уязвими групи като изследователи в техните проекти.
Курсът Динамично интервю синтезира опита на преподавателя в създаването на онези отношения с клиента, които се използват за постигането на договорената с клиента промяна.
Курсът е с продължителност 30 часа, и ще се проведе при сформирана група от 7 човека на посочените дати:
18.05. 2024г. от 09.00 до 15.30ч. - 8 уч.ч /хибридно/
25.05.2024г. от 09.00 до 15.30ч. - 8 уч.ч /хибридно/
01.06.2024 г. от 09.00 до 15.30ч. - 8 уч.ч /хибридно/
6 уч.часа - провеждане и подготовка на интервю по обсъден стандарт
5 уч.часа - индивидуални консултации включени в периода на курса
Учебна такса: за студенти на НБУ - 240 лв.
за външни участници - 300 лв.
Краен срок за записване: 13.05.2024 г.
Интервютата ще се проведат в дните 25 април - 13 май 2024 г.
Заявки за провеждане на интервюта ще се приемат от преподавателя на телефон 0882 44 12 71
ВАЖНО!!! Необходимо е да изпратите попълнено заявление преди да се свържете с преподавателя.
ЗАПИСВАНЕ:
- Свалете бланка от ТУК
- Попълнете я и я изпратете на: uppo@nbu.bg
- В ДОПЪЛНЕНИЕ ще бъде предоставена информация за ПЛАЩАНЕ.
За доп. информация и записване:
Център за професионално и продължаващо обучение (ЦППО)
гр. София, НБУ, ул. “Монтевидео“ 21, Корпус 2, Офис 108
Тел.: 02/ 8110 110 (опция 6), 02/ 8110 108
E-mail: uppo@nbu.bg